Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?
|Jak inaczej namówić do usługi czy produktu aniżeli przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
reportaże telewizyjne Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•   Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziÅ‚o o to, żeby odbiorca mógÅ‚ w pojedynkÄ™ opracować swój wÅ‚asny smak deseru, Å‚Ä…czÄ…c poszczególne jego kompozycje
•   Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupÄ™ Å»ywiec kampania traktujÄ…ca napoju powstaÅ‚ego z poÅ‚Ä…czenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreÅ›lanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki byÅ‚a przez kilka tygodni idealnÄ… na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•   Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana byÅ‚a reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można byÅ‚o ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolÄ™ zbliżania siÄ™ do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie i łatwy.